Alla inlägg under september 2009

Av lillaronja - 14 september 2009 10:46

Har sovit lite bättre inatt, kliver upp kl 7.00 och för Albin till dagis kl 8.00

Vi åker hem & äter frukost för att sedan lämna in dödsannonsen på NSD.

Sedan åker vi till kyrkogården, där tittar vi efter en plats där vi vill att lilla Ronja ska ligga. Vi bestämmer oss för att hon ska få ligga på barn delen, med dom andra små barnen.

Tyvärr är inte kapellen öppna så vi kan gå in & titta i dem, men vi har iaf bestämt att begravningsgudstjänsten ska vara där.


Vi åker sen in till stan för att ta en fika, och när vi sitter där kommer det in en likadan barnvagn som vi har beställt åt vårt efterlängtade lilla barn. Det blir jobbigt att sitta kvar, får nästan svårt att andas så vi åker hem och vilar en stund. Sedan tar vi mod till oss och åker till affären där vi beställt vagnen och avbokar den. Tänkte hela tiden när vi åkte dit & innan vi gick in, bara dom inte frågar varför vi vill avboka den. Jag tror inte att jag hade orkat hålla mina kännslor på plats då.

Dom frågade ingenting utan strök oss bara, sedan flydde vi ut till bilen.

Av lillaronja - 14 september 2009 10:23

Jag har inte sovit speciellt bra i natt, har legat vaken mycket. Kliver upp strax efter kl 6.00 duschar & gör mig klar innna jag väcker killarna. Jag kör Albin till dagis kl 8.00 & sedan äter vi fukost.


Jag sätter mig vid datorn för att söka efer en fin vers som vi kan ha till dödsannosen.

Det var inte det lättaste att hitta en vers som känns rätt, eftersom INGENTING av detta är rätt. Tillslut hittar jag iaf en som vi båda tyckte var fin.

När min pappa åker hemmåt, far Mats & jag till NSD för att beställa en dödsannons. När vi sitter där så har jag glömt versen.... TYPISKT! Så det var bara att åka därifrån, vi lämnar in den på måndag istället.


Vi åker då till begravningsbyrån för att köpa en kista, hör ni hur det låter...? köpa en kista till sitt barn...

Vi beställer en vit liten kista, m en spets kudde till. Dom var så fina på begravningsbyrån, vi fick ett litet bryt hjärta, ni vet ett sådant man kan dela på och ha varsin halva. Det betydde mycket!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Ronja

Ticker id: GM6P


Ovido - Quiz & Flashcards