Alla inlägg under oktober 2009

Av lillaronja - 13 oktober 2009 15:25

Som om det inte var nog så mitt i allt detta, så håller vi på att byta kök. Och jag menar inte bara skåpluckor utan allt. När vi bokade allt detta, så tänkte vi att det skulle hinna bli klart innan vår bebis skulle titta ut.


Så idag skulle det komma en karl och riva ut vårt gamla kök, vi hade tid med prästen & kuratorn på sjukhuset och sedan skulle vi flytta Ronja från sjukhusets bårhus till kapellet där hon ska begravas och när vi kommer hem därifrån kommer det en kvinna för att hämta vårt gamla kök (som vi ålt åt henne).


När vi pratat med prästen och kuratorn så åker vi till bårhuset. Där öppnar vi kistan, tittar & känner på vår älskade lilla dotter. Jag vet att Mats tyckte att det var jobbigt och att han gärna låtit bli att öppna kistan, men för mig var det så viktigt att få se & känna. Jag sa åt honom att han inte behövde följa med in medan jag öppnade, men hur det var så följde han med och tyckte nog att det var bra.


Sedan stängde vi locket igen och Mats bar ut kistan till bilen. Detta har vi själva valt att göra för att det känndes rätt för oss, men man behöver inte köra kistan själv.

Det var fruktansvärt att ha sin dotter i bilen men ändå inte, om ni förstår vad jag menar.

Och att sedan lämna henne på i kapellets bårhus var inte mycket lättare.


Att sedan åka hem och sälja kök & vara någorlunda normal, ja det kan ni ju själva förstå hur det är.


På kvällen när allt har lugnat ner sig är vi helt slut jag och maken, tur att sonen fått åka till korttids så han slipper vara med oss.

Av lillaronja - 10 oktober 2009 21:27

Jag kliver upp ca kl 6.20, hämtar tidningen och tittar att Ronjas dödsannons är med, det är den.

  

Mats kör Albin till dagis och efter frukost så lägger vi oss på soffan en stund för att hämta krafter för dagens göra.

Vi ska nämligen lägga Ronja i kistan.


Vi åker till sjukhuset & där tar vi en fika på cafet innnan vi går till bårhuset. Det är med blandade kännslor som vi kommer dit idag, det var så skönt att få se, röra och känna henne, men samtidigt så tungt.

Vi höll i Ronja båda tvåinnan vi lade ner henne i kistan. Vi satter även ner tre stycken nallar (en från oss var) och en av Albins tuttar.

Det var så hemskt att lägga på locket och gå därifrån, men vi var ju tillslut tvugna att hämta Albin från dagis.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Ronja

Ticker id: GM6P


Ovido - Quiz & Flashcards