Alla inlägg under juni 2009

Av lillaronja - 23 juni 2009 23:36

Idag har maken & jag varit förlovade i 4år, men det är inge som vi firar idag.


Omkring kl 9.00 kommer doktorn och pratar lite om förlossningen med oss, jag får ett sjukintyg och sen skriver hon ut oss.

Sedan kommer sjukhus prästen för att prata lite med oss, efter en stund går vi tillsammans till sjuhusets visningsrum för att hälsa på och se lilla Ronja igen.

Jag tycker att det känns skönt att få se och känna henne igen, men jag vet att Mats gärna hade låtit bli (men snäll som han är följer han med mig) jag tror faktiskt att han oxå tycker att det känndes bra efteråt.


När vi suttit hos Ronja en bra stund, lämnar vi henne igen. Vi går då och plockar ihop våra saker och säger hej då till personalen. Vi går upp till sjukhuskyrkan, sitter en stund och tänder ett ljus innan vi åker hem.


Det var fruktansvärt jobbigt att måsta åka hem UTAN vårt älskade lilla barn!


Trots att det var hemskt att lämna sjukhuset och prinsessan så var det skönt att komma hem till Albin, han blev så glad när vi kom hem.

Av lillaronja - 23 juni 2009 23:00

Vi har trots allt sovit rätt bra, eller ja så bra som man kan sova med vetskapen om att man snart ska föda sitt döda barn.

Kl 5.20 vaknar jag iaf för att gå på toa igen, då känner jag att NU är det värkar påväg.

Kl 6.28 kommer lilla Rona ut, hon väger 1945g & är 48cm lång. Hon har mörkt lockigt hår och är den finaste lilla tjej jag/vi någonsin sett.

Vi får sitta en med henne själva en stund innan barnmorskan kommer in och tvättar & klär på Ronja dom kläder som vi hade köpt med oss.

Hon gjorde även hand & fot avtryck + klippte en liten hårlock så vi skulle ha ett litet minne.

Vi får in en vagn med fika, och istället för den svenska flaggan står där ett kors.

                                                  
           

Vi ringer våra föräldrar för att meddela vart vi är och att dom får komma och titta på vår lilla Ängla Prinsessa, jag meddelar min pappa som är hemma hos oss med Albin, att vi vill att han tar med sig Albin när han kommer.


Dom kommer allihopa, min mamma, Roger & min moster C, min pappa & Albin och Mats mamma & pappa.

Vi pratar, gråter & skrattar. Albin verkar känna på sig att något är "galet" för han är så lugn och avvaktande. Inte så konstigt, alla som normalt är så glada och busar med honom är ledsna och busar inte, det är inte så lätt att förstå allt.

Sedan när alla har åkt, sitter vi en stund med lillan i famnen och jag somnar nästan.

Vi bestämmer då att dom ska få ta Ronja till kylrummet, så ca kl 20.10 säger vi hej då och det är nog det värsta jag har varit med om i hela mitt liv.


DOM TOG MITT ÄLSKADE BARN OCH GICK!!!


Vi ligger i varsin säng, som vi ställt bredvid varandra, vi pratar nog inte så mycket. TVn är på men jag vet inte om någon av oss egentligen ser på den.

Av lillaronja - 11 juni 2009 22:06

Efter en natt med nästan ingen sömn, orkade jag inte ligga längre utan klev upp kl 5.30

Jag tog en dusch och där flödade tårarna i takt med vattenstrålarna.

Omkring kl 6.00 klev även Mats, Albin & min pappa upp. Vi åt frukost, men jag hade svårt att äta, kännde mig illamående.

Vi åker sen till sjukhuset, vi är där omkring kl 8.00

Ca 8.30 börjar dom sätta igång förlossningen. Personalen kommer med kaffe, smörgås & proviva och är väldigt gulliga. Klockan går men det händer inte så mycket. Personalen kommer med lunch åt oss båda, dom är så fina och vi känner oss väldigt väl omhändertagna.

Men gudarna ska veta att det inte är någon trevlig upplevelse vi är med om på detta ställe.


Förra förlossningen är oxå ett minne man gärna hade kunnat vara utan, naturligtvis älskar vi vår lilla gosse, men även det var en hemsk upplevelse när dom drog iväg med honom (han syresatte sig inte).

Vi funderar om vi någonsin ska få komma hit och gå här ifrån som världens lyckligaste mamma & pappa, som man ser andra göra.


Personalen förbereder för ryggbedövning, så jag behöver bara säga till när jag behöver/vill ha bedövning, jag ska inte behöva ha ont sägger dom.

Omkring kl 20.30 får jag ännu en tablett (som ska hjälpa att öppna & sätta igång mig). Dom pratat om vila, jag säger till Mats att jag INTE vill vila, nu vill jag få detta gjort. Jag orkar inte plågas mer.

Inget händer och kl 24.00 sätter dom in en tablett till och säger att om inget händer innan kl 01.00 så får vi sova, jag känner mig ganska nöjd med det svaret för nu känner jag mig helt slut.

Jag är upp och kissar en gång i timman under natten.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Ronja

Ticker id: GM6P


Ovido - Quiz & Flashcards