Direktlänk till inlägg 23 juni 2009

Onsdag 28 mars 2007

Av lillaronja - 23 juni 2009 23:00

Vi har trots allt sovit rätt bra, eller ja så bra som man kan sova med vetskapen om att man snart ska föda sitt döda barn.

Kl 5.20 vaknar jag iaf för att gå på toa igen, då känner jag att NU är det värkar påväg.

Kl 6.28 kommer lilla Rona ut, hon väger 1945g & är 48cm lång. Hon har mörkt lockigt hår och är den finaste lilla tjej jag/vi någonsin sett.

Vi får sitta en med henne själva en stund innan barnmorskan kommer in och tvättar & klär på Ronja dom kläder som vi hade köpt med oss.

Hon gjorde även hand & fot avtryck + klippte en liten hårlock så vi skulle ha ett litet minne.

Vi får in en vagn med fika, och istället för den svenska flaggan står där ett kors.

                                                  
           

Vi ringer våra föräldrar för att meddela vart vi är och att dom får komma och titta på vår lilla Ängla Prinsessa, jag meddelar min pappa som är hemma hos oss med Albin, att vi vill att han tar med sig Albin när han kommer.


Dom kommer allihopa, min mamma, Roger & min moster C, min pappa & Albin och Mats mamma & pappa.

Vi pratar, gråter & skrattar. Albin verkar känna på sig att något är "galet" för han är så lugn och avvaktande. Inte så konstigt, alla som normalt är så glada och busar med honom är ledsna och busar inte, det är inte så lätt att förstå allt.

Sedan när alla har åkt, sitter vi en stund med lillan i famnen och jag somnar nästan.

Vi bestämmer då att dom ska få ta Ronja till kylrummet, så ca kl 20.10 säger vi hej då och det är nog det värsta jag har varit med om i hela mitt liv.


DOM TOG MITT ÄLSKADE BARN OCH GICK!!!


Vi ligger i varsin säng, som vi ställt bredvid varandra, vi pratar nog inte så mycket. TVn är på men jag vet inte om någon av oss egentligen ser på den.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lillaronja - 5 april 2012 10:58


 Vill bara titta in och säga att jag ÄSKAR & SAKNAR DIG! Puss & Kram mitt lilla ängla     ...

Av lillaronja - 2 april 2012 20:56


  Vi var till din grav på din 5års dag mitt hjärta. Saknaden och sorgen finns där, men den gör sig inte påmind varje dag nu. Nu kan jag tänka på dig utan att gråta. Lillasyster pratar om dig och förra veckan fick hon se bilder på dig. Då funderade ...

Av lillaronja - 28 mars 2012 11:28

  Älskade lilla    Tänk att det idag är 5 år sedan vi fick hålla dig för första gången. Du var så liten, varm & perfekt. Vi hade längtat så mycket efter dig, och så fick du gå innan du ens hann komma. I dag är det en tung dag för din mamma, j...

Av lillaronja - 2 januari 2012 21:49


    Lilla   mitt ännu ett år har gått.  Tänk att det snart är 5år sedan du lämnade oss, sååå svårt att förstå.  Även om jag inte hinner vara till din gravplats lika ofta nu som förr, så ska du i alla fall veta att mamma tänker på dig ofta. Pu...

Av lillaronja - 28 september 2011 22:12


Idag är det 4½år sedan du kom & vände om... Jag & lillebor var till din grav, vi tände ljusen, plockade bort löv från stenarna & satte ner en liten ljung. Tänker på dig och hoppas att du har det bra där du är. Puss & kram // mamma     ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Ronja

Ticker id: GM6P


Ovido - Quiz & Flashcards